هشدار فرماندار طرقبه-شاندیز به گردشگران برای احتمال وقوع سیلاب (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعزام بیش از ۸۷ هزار زائر سرزمین وحی از ۲۱ فرودگاه کشور توضیحات جدید وزیر کار درباره حقوق بازنشستگان و اصلاح حقوق کارگران (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۲۰ درصد زوج‌های ایرانی نابارورند | حرارت موبایل یکی از عوامل ناباروری در مردان اهدای عضو بیمار مرگ مغزی به سه بیمار زندگی دوباره بخشید (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارس، پلنگ باغ وحش مشهد به دلیل شکستگی دست چپ همچنان تحت درمان است زیاد عرق می‌کنید؟ شاید یکی از این بیماری‌ها را دارید از کنار این علائم ساده نگذرید | ۳ نشانه هشداردهنده که ممکن است خطرآفرین باشند صدور مجوز واردات تجهیزات و داروهای ایثارگران با ارز ترجیحی ۸۷ هزار زائر خانه خدا از ۲۱ فرودگاه کشور به سرزمین وحی اعزام خواهند شد توضیح سازمان غذا و دارو درباره روغن‌های وارداتی آلوده وزیر علوم از ادغام دانشگاه‌های کم‌دانشجو خبر داد فوت یک نفر بر اثر ابتلا به هاری در مشهد دستگیری نیکوکاران قلابی که طلا‌های ۶۰ پیرزن مشهدی را ربودند + عکس نور آفتاب و انجماد، بطری‌های یکبار مصرف را تخریب نمی‌کند! تداوم رگبار و رعدوبرق در نقاط مختلف کشور (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

خراسان رضوی ۲ مرکز همسان‌گزینی دارد| ۱۰ مرکز دیگر در انتظار دریافت مجوز

  • کد خبر: ۱۶۹۷۰۹
  • ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲
  • ۱
خراسان رضوی ۲ مرکز همسان‌گزینی دارد| ۱۰ مرکز دیگر در انتظار دریافت مجوز
کارشناس برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: دو مرکز همسان‌گزینی فعال در استان داریم که موفق به دریافت مجوز شده‌اند، یک مرکز در شهرستان خواف و دیگری در مشهد فعالیت می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدجلال حقیرالسادات درباره تعداد مراکز قانونی همسرگزینی در استان خراسان رضوی اظهار کرد: بعد از اینکه قانون جوانی جمعیت تصویب شد یکی از بند‌های قانون ارائه مجوز به مجموعه‌هایی است که تحت عنوان مراکز همسان‌گزینی در حوزه ازدواج فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: در گذشته مراکزی به صورت زیرزمینی و غیر قانونی فعالیت‌هایی در رابطه با ازدواج و معرفی افراد به یکدیگر انجام می‌دادند که حالا برای قانونی شدن این فعالیت‌ها، تحت نظارت قرار گرفتن آن‌ها و جلوگیری از انحرافات و تخلفات، وزارت ورزش و جوانان با همکاری و همراهی سازمان تبلیغات اسلامی متولی ارائه مجوز به این مراکز شده‌اند.

کارشناس برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی با اشاره به اینکه درباره نحوه شناسایی و ارائه مجوز به این مراکز از سال گذشته جلسات متعددی با سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، ادامه داد: در راستای این جلسات بنا شد متقاضیان در سامانه ملی بررسی صلاحیت مراکز همسان‌گزینی ثبت نام کنند، در این سامانه متقاضیانی که در این حوزه فعالیت داشته‌اند باید مدارک مورد نیاز را بارگذاری و سپس از سوی سازمان تبلیغات اسلامی تایید صلاحیت شوند.

حقیرالسادات تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی برای کسانی که موفق به احراز صلاحیت شوند دوره‌های تخصصی برگزار می‌کند و متقاضیان بعد از گذراندن این دوره تاییده‌ای از سازمان تبلیغات دریافت می‌کنند که باید آن را در درگاه وزارت ورزش و جوانان بارگذاری کنند تا مجوز برای آن‌ها صادر شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در استان خراسان رضوی حدود ۱۰ متقاضی داریم که در حال طی کردن مراحل جهت اخذ مجوز هستند، گفت: دو مرکز همسان‌گزینی فعال هم در استان داریم که موفق به دریافت مجوز شده‌اند، یک مرکز در شهرستان خواف و دیگری در مشهد فعالیت می‌کنند.

کارشناس برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی بر روی کار این مراکز نظارت دارد، اظهار کرد: این سازمان از این مراکز بازدید و بر نحوه رسیدگی به پرونده‌ها در آنجا نظارت می‌کند، اگر مرکزی تخلفی هم داشته باشد سازمان تبلیغات به وزارت ورزش و جوانان گزارش می‌دهد و مجوز آن‌ها باطل می‌شود. مجوز‌ها نیز به صورت استانی صادر نمی‌شود بلکه به صورت کشوری و در مجموعه وزارتخانه صادر یا ابطال می‌شود.

حقیرالسادات درباره نحوه فعالیت مراکز همسان‌گزینی افزود: با توجه به کلاس‌هایی که برای متقاضیان پیش از صدور مجوز برای آن‌ها برگزار شده، دستورالعمل‌هایی به آن‌ها داده شده که بر اساس آن فعالیت خود را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به برنامه‌های اداره کل وزرش و جوانان به مناسبت روز ازدواج اظهار کرد: متاسفانه به دلیل مشکل مدیریتی که در اداره کل ورزش و جوانان استان ایجاد شده، حدود یک ماه است که با خلاء مدیریتی مواجه هستیم، پیش‌بینی‌هایی برای برگزاری برنامه‌ها صورت گرفته است، اما برای برگزاری برخی برنامه‌ها با مشکلات اعتباری مواجه هستیم.

حقیرالسادات بیان کرد: برای برگزاری برنامه‌های هفته ازدواج تاکنون همه استان‌ها جلسات خود را برگزار و اعتبارات را جذب کردند، اما ما به دلیل مساله مدیریتی که در اداره ورزش و جوانان خراسان رضوی داریم تاکنون موفق به برگزاری این جلسات نشدیم، چراکه اجرای برخی برنامه‌ها همکاری‌های بین دستگاهی می‌خواهد و پیگیری این هماهنگی‌ها معمولا توسط مجموعه مدیریتی صورت می‌گرفته است.

وی افزود: اکنون ۲ یا ۳ مرکز مشاوره ازدواج در استان آماده افتتاح است که به دلیل مشکلات مدیریتی مشخص نیست چه زمانی افتتاح شود.

کارشناس برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی با اشاره به برنامه‌هایی که سال‌های گذشته توسط اداره کل ورزش و جوانان به مناسبت روز ازدواج برگزار می‌شده، گفت: ما ۲۰ مرکز مشاوره فعال در حوزه ازدواج در استان داریم که در هفته ازدواج کمپینی راه می‌اندازیم تا مشاوره‌ها یا رایگان یا به صورت ۵۰ درصد تخفیف به زوج‌های جوان ارائه شود.

وی برگزاری پویش استانی ازدواج جوانان به همراه خیرین، برگزاری نشست نقد فیلم با موضوع ازدواج و برگزاری کارگاه‌های مهارت‌های زندگی در حاشیه شهر و نقاط محروم شهرستان‌های استان را از دیگر برنامه‌هایی معرفی کرد که سال‌های گذشته در هفته ازدواج برگزار شده است.

کارشناس برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی در پاسخ به این سوال که آیا برگزاری تمامی برنامه‌های هفته ازدواج منوط به رفع مشکلات مدیریتی است، گفت: مشاوره رایگان و پویش‌ها مردمی است و مشکلی برای اجرا ندارد، اما برگزاری جشن‌ها نیازمند هماهنگی‌هایی با دستگاه‌های دیگر استان است و این می‌طلبد مجموعه مدیریتی ما پای کار باشد، در هر صورت ما این برنامه‌ها را پیش‌بینی و امیدواریم انجام شود، چراکه در حال حاضر نه تنها ما بلکه تمام مجموعه اداره کل ورزش و جوانان استان با این مشکل مواجه هستند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
0
0
با سلام ،فرهنگ ازدواج ودیدگاه قران در باره ی ازدواج باید پررنگ باشد ،پای بند بودن به زندگی واصول اخلاقی در جوانان تقویت شده ،زندگی سختی وشادی دارد ، در مواقع سختی باید مقاوم بود و از طرفی امنیت شغلی برای جوانان باید فراهم باشد و مرد خجالت زده ی همسر وفرزندان خود نباشد .اسلام به شدت با فقر مخالف است و کار و تلاش برای امور زندگی را در ردیف جهاد قرار می دهد .به امید آن که فرزندان ایران با فرهنگ اسلامی بیشتر آشنا شده و آن را سرلوحه ی زندگی خود قرار دهند.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->